HENKILÖSTÖTYYTYVÄISYYSKYSELYN TULOKSET LAITTOIVAT HYMYN HUULILLE

23.11.2022

HENKILÖSTÖTYYTYVÄISYYSKYSELYN TULOKSET LAITTOIVAT HYMYN HUULILLE

Toteutimme syyskuussa henkilöstötyytyväisyyskyselyn ja nyt meillä on ilo julkaista tulokset kanssanne! 

Yhtenä henkilöstöjohtamisen mittarina käytämme eNPS arvoa eri osa-alueilta. NPS arvo on kansainvälinen suositteluindeksi, jolla voidaan mitata, kuinka todennäköisesti asiakkaat tai henkilöstö suosittelevat yritystä tai sen palveluita. A-Perustuksen henkilöstöjohtamisen mittareita ovat henkilöstötyytyväisyys eNPS, esihenkilö eNPS ja sitoutuvuus eNPS. Mittarit olivat roimasti plussan puolella kaikissa mittareissa ja olemme ylpeitä tuloksista.

Henkilöstötyytyväisyyden NPS arvo oli tänä vuonna 75. Zeffi Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Alasaarela kommentoi A-Perustuksen NPS lukuja poikkeuksellisiksi tämän kokoluokan ja toimialan yrityksessä. Kokonaisuudessaan vastaajia kyselyssä oli yhteensä 106.

Kysymys: Kuinka todennäköisesti suosittelisit A-Perustusta työpaikkana ystävällesi?

Edellisenä vuonna 50 (muutos +25)

Kysymys: Kuinka todennäköisesti suosittelisit esihenkilöäsi ystävällesi tai työtoverillesi?

Kysymys: Kuinka todennäköisesti työskentelet A-Perustuksella vuoden päästä?

Vahvuuksiamme oli ehdottomasti työilmapiiri, tekemisen meininki, työvälineet, vastuu ja vapaus, sekä yhteinen halu kehittää A-Perustuksesta Suomen paras työpaikka! Olemme panostaneet esimerkiksi työvälineisiin, johtamiseen ja työilmapiiriin viime vuosina ja jatkossakin haluamme vahvistaa vahvuuksiamme entisestään.

Voiko olla parempaa tavoitetta kuin olla paras työpaikka? Parasta siitä tekee erityisesti se, että tavoite on työntekijälähtöinen. Viime vuoden tavoitteenamme oli vähentää sairauspoissaoloja ja iloksemme julistamme, että sairauspoissaolot ovat vähentyneet suhteessa edellisvuoden vertailuaikaan.

Vuosittaiset kehityskohteet ja vahvuudet käydään läpi koko henkilöstön kanssa. Viime vuoden henkilöstökyselyssä kehityskohteeksi nousi esihenkilöiden osaaminen ja palaute. Uudella Zeffin tarjoamalla kyselyllä voimme seurata myös työntekijöiden kokemaa arvostusta sekä sen kehitystä. Arvostus on yksi työtyytyväisyyden ja sitoutuvuuden perusta. Mittari ei toki kerro kaikkea ja on hyvä olla tilanteen päällä koko ajan päivittäisissä, viikottaisissa ja vuosittaisissa keskusteluissa.

Käyttämämme viikkocheck -mallissa jokainen esihenkilö käy kuulumiset kerran viikossa läpi omien työntekijöidensä kanssa. Malli on koettu hyvänä työkaluna esihenkilön ja alaisen välisen palautteen ja vuorovaikutuksen kehittämisessä.

Tänä vuonna kehityskohteeksi palkitsemisen kehittäminen sekä viestinnän ja johtamisen kehittäminen. Kehitystyö on jo käynnissä….kohti Suomen parasta ja kestävintä työpaikkaa! 

Lisää A-Perustuksesta työpaikkana voit lukea täältä: https://anfra.fi/rekrytointi

Lisää:

Huolenpito Anfralla – Samalla puolen pöytää?

Alusta lähtien hauskalla otteella edenneessä työssä, jossa työkalutkin saattoivat olla lainassa, luotiin tiimihenkeä ja vakuutettiin asiakkaat. Anfran arvoja – avoimuutta ja huolenpitoa – heijastava tarina.

Ⓒ 2023 ANFRA